دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

تفاوت بين طراحي داخلي و چيدمان داخلي

تفاوت بين طراحي دکوراسيون داخلي و چيدمان داخلي چيست ؟ اين سوالي است که خيلي از دانشجويان اين رشته وقتي در حال تحصيل هستند از استادان خود مي پرسند . توضيحات متفاوتي براي بيان تفاوت اين رو مورد وجود دارد اما ما بهترين توضيح را براي شما آورده ايم .

خيلي از مردم از کلمات طراحي دکوراسيون داخلي و چيدمان داخلي به طور متناوب استفاده مي کنند اما اين دو حرفه در چيز هاي مهمي تفاوت دارند . بزرگ ترين تفاوت اين دو حرفه اين است که طراحدکوراسيون داخلي مشکلات ديگري در ذهن خود دارد . براي مثال وقتي بحث به پوشش هاي مربوط به کف مي شود ، يک دکوراتور داخلي احتمالا مسئوليت انتخاب نوع ، رنگ ، طرح و پوشش را بر عهده دارد . از طرف ديگر طراح دکوراسيون داخلي انتخاب را بر اساس برخي از معيار هايي که در ذهن دارد انجام مي دهد . او با نگاه وسيع تري در مورد نوع ، کاربرد ، عايق صدا ، انتقال صدا ، اشتعال پذيري ، خواص انتقال گاز و خواص مربوط به الکتريسيته ساکن فکر مي کند و سپس انتخاب خود را براي محيط انجام مي دهد .

در واقع مي توان گفت که طراح دکوراسيون داخلي نگاه ويژه اي به جزئيات ريز دارد که دکوراتور داخلي اين کار را انجام نمي دهد . پس مي توان نتيجه گرفت که حرفه طراحي دکوراسيون داخلي ، پيشه اي به مراتب کامل تر و مهم تر از دکوراتور داخلي است ؛ زيرا نه تنها به زيبايي و متناسب بودن رنگ ها اهميت مي دهد بلکه خصوصيات محيط را در نظر مي گيرد تا مردم بتوانند بر اساس نياز هاي خود ، محيط مورد نظر را انتخاب کنند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *